onsdag 30 juli 2008

Tisdagen


Valparna fortsätter att växa. Pga av värmen bär mamma ut dem en stund i rastgården så de får det lite svalare, annars är man väldigt försiktig med valpar och vinddrag.

Jag fick iallafall massage på jobbet av massören som brukar komma dit (snacka om lyx, vi har en massör som kommer till arbetsplatsen en gång i månaden! Ok, inte gratis men ändå!), och hon fick ta sig an den onda nacken. Nu är jag inte så stel, mer öm. Fick även stretch övningar som jag ska göra med jämna mellanrum. Fick nytt datum om två veckor.

Efter jobb hämtade jag Pelle på hunddagiset och vi åkte hem, rastade och matade. Sedan åkte sambon och jag iväg till vaccinations centralen i Malmö för att ta sprutor inför vår Mexiko resa i höst. Jag är måttligt road av allt som har med nålar att göra, men ok, det var inget att gnälla om. Dessuto trevlig manlig sköterska som la sprutorna, som arbetar med samma frågor som jag! Sambon verkade lite besviken, han ville ha en kvinnlig sköterska.

Väl hemma igen blev det lite träning med Pelle i trädgården, fram med hindret och allt. Körde lite ställande och läggande utan att lägga och ställa (!), Pelle saktar nämligen in och går 2 meter bakom mig och väntar på kommando. Kan man ju inte ha! Apporteringen gick avsevärt mycket bättre än förra gången, vi slängde även iväg den så det blev lite variation. Hoppet gick utmärkt. Känner mig nöjd!

Inga kommentarer: