lördag 12 juli 2008

Spår



Man har semester. Det är lördag. Vad gör man? Jo, man går upp klockan 06.30 frivilligt för att åka med ett glatt gäng till Järavallen för att prova på personspår och näringsspår! Sambon bara skakar på huvudet...

Vi var som sagt ett glatt gäng som samlades på Svedala brukshundklubb och åkte i samlad karavan till Järavallen. Väl där provade vi (vissa hade gjort detta innan) på att lägga personspår.


Jag hamnade med superkvinnan Monika, som har 4 barn varav det yngsta föddes för ett par månader sedan (och hon var nere på klubben och tränade 2 veckor efter förlossningen!!!). Lille Mikael var med även idag och hjälpte mamma att lägga spår till mig och Pelle. Monika är jätteduktig och kommer med många bra tips och knep, som kommer hjälpa mig och Pelle om vi fortsätter. Sedan skulle jag lägga ett mer avancerat spår till Monika men klant-Anna var igång och gick fel och hamnade i mossen (man får absolut inte vända om och gå tillbaka!). Dessutom blev det för nära ett par andras spår. Kände mig hur dum som helst... Tror jag bad om ursäkt typ 10 gånger...


Personspåret gick sådär medans näringsspåret gick bättre (vilken labbe gillar inte korvspår???), om än lite fort.

Nu badar Pelle och Chillie i trädgården, och jag tar det lugnt (man blir trött av att spåra)!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en trevlig dag!
Vi ses på måndag!!

Vi lägger 3 röster på att
Pelle ska "få bli morbror" ;o)