fredag 5 september 2008

Första tillfället som med-instruktör

Igårkväll gick då första tillfället av med mig som med-instruktör för allmänlydnad fortsättningskursen.
I gruppen var det 10 stycken deltagare, 9 tikar och 1 hane. Vissa har tränat innan, andra inte alls. Vissa vill tävla i lydnad, bruks eller agility, andra vill ha en lydigare hund eller aktivera den. Det var roligt iallafall att träffa dessa människor och deras hundar!

Linda (Avantis matte) tittade in en sväng på klubben också, det var superroligt! Magen har blivit jättestor, men inte Linda! Har tjatat på henne att hon ska fylla i sina tävlingsresultat så att hon kommer med i tävlingsbarometern på klubben. Just nu står ju bara Kenny med sin rottweiler med, fler måste ju upp på tavlan! Det är kul att följa hur det går för folk!

Då var 2 av valparna levererade igår och den sista blir hämtad idag. Jag hoppas att de kommer trivas hos sina nya ägare, och att de får ett rikt och lyckligt liv, kommer sakna dem!

2 kommentarer:

Avanti, Molly & Linda sa...

Ja det var skoj att träffas igår! Även om det bara blev en kortis men det får vi ta igen! Blev väldigt sugen på att börja träna hund igen! Men det får vänta ett tag...jag orkar ju knappt gå ut till bilen numer haha.....men till våren så!
Du kommer säkert att lära dig jättemycket iom att du går som med-tränare, jag vill oxå! Men även det får bli i framtiden =).
Nu ska vi äta frukost å åka till Borrby för att hämta Emma.
Vi ses på söndag hoppas jag, kram kram!

Anonym sa...

Så skoj att de e med-tränare! Nu får du komma m mängder av tips till oss på tisdagar!
Så tomt när valparna placeras ut =) De e så söta!