söndag 14 september 2008

Återtåget

Hallgolvet är lagt, nu ska det fogas! Tusen tack till vår hemlige vän som ställer upp och hjälper oss!

Malmö FF möter Halmstad... Världens i särklass sämsta allsvenska match?




Curry chillar i sängen, konstigt att ligga på en tjock luftmadrass!!!


Då är man tillbaka på banan igen! Har dock lite ont i halsen fortfarande men det är ju avsevärt mycket bättre än innan i veckan. Har nog sovit konstant sedan i tisdags! Det som retar mig mest är ändå att jag missade hundkursen i torsdags där jag är medinstruktör. Fan fan fan.


Jag började se dagens ljus i fredags eftermiddag, och i lördags drog min sambo med mig på fotbolls match, är inte jätteintresserad men ibland kan jag tycka att det är skoj. Dock inte i lördags. Mff spelade som ett gäng urtvättade hossor (för boende utanför skåne: strumpor) och det var allt annat än skoj att se. Desto roligare var det att lyssna på de två äldre män som satt och kommenterade spelarna och hur mycket bättre det var på 40 och 50 talet, även kul att höra den typ 4 årige sonen som ville fråga sin pappa heeeela tiden om olika saker både på planen och utanför, te x vad händer om fotbollen åker ner i vattenhindret på löparbanan utanför fotbollsplanen? Viktig fråga.


Idag söndag är jag i Skurup (vi kom igårkväll och sov över eftersom vi inte kan gå på hallgolvet som nu fått klinker på sig) och passar Isa, Curry och Pelle. Mamma och Chillie är på Sofiero och ställer ut, vi håller tummarna att det går bra för dem.

Nu blev det mycket för er att läsa! Vi ses...



4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tänkte faktiskt precis att jag skulle skriva o fråga hur läget var m dig o Pelle eftersom det var ett tag sen man hörde från dig på bloggen. Så tråkigt att han fortfarande inte bra än =( o att du ska hoppa av kursen. Men det e tyvärr sånt som händer.
Jo Kimba mår bra nu men hon har fortfarande ett sår på magen som inte vill läka, jag håller det rent men ser ingen förbättring än så det får bli huva några dagar till.
Jo absolut kan vi träffas som vanligt o träna!
Hälsa din mamma o Chillie lycka till i dag!
Kram Pamela o Kimba

Avanti, Molly & Linda sa...

Men hallå bruden, skärpning! Inte är du väl en dålig kompis bara för att du varit sjuk å inte hört av dig på några dagar heller! Sluta svamla bums! Du e ju jättego juh!
Det e rackarns trist när vovvarna e sjuka oxå.... =(. Trattkalle traskar omkring här hemma igen....
Idag har vi varit trötta, klev upp halv nio och åt frukost, sen dammsög jag och så gick vi allihop och sov drygt en timme till vid elva-snåret...haha...bäst att passa på å vila medans man kan =).
Fint golvet blev förresten!
Ha det bäst å hälsa man å hund, kramis!

Våra djur sa...

vad fint golvet ser ut.
Förresten tack för en trevlig kväll i Skurup och du Anna "Krya på dig"
Kram Evelyn

Anonym sa...

Klart vi ska fixa fransarna!!
Fröken får bli frisk först och jag utbildad hihi

Krya på dig!!

Kram