tisdag 2 september 2008

Göra idag

Curry ligger i lek korgen! 8 veckor gammal.


Ikväll är det träning på brukshund klubben i Svedala, första gången för terminen. På radio Malmö Hus sa de att det ska regna ikväll. Suck! Är det inte typiskt eller vad???

Har nu läst ut boken "Inkallning", den var riktigt bra, förutom ett par detaljer i det sista kapitlet som jag inte höll med om. Men så är det ju! Man har sina olika inriktningar och metoder. Vad jag tycker däremot att man ska fokusera på är att all inlärning ska vara positiv och rolig för hunden. Såg ett prakt exempel igår på grannen vars hund sprang iväg, och han vrålar som om han skulle slå ihjäl hunden för att få hunden att komma tillbaka. Tror ni att den kom? Icke... Och det är väl klart som korvspad! Hade du kommit om någon ropat på dig på det viset, inte jag iallafall, tvärtom - run for your life!!!
Imorgonkväll ska jag hem till min kompis Louice, ska kolla hur hon har det nu när hon är utan hund (Humlan gick ju bort i somras).

Inga kommentarer: