måndag 8 september 2008

Helgen.

Tirre och Emmia. Fint ska det va med mjölk i plastglas!


Pelle och husse donar i mammas kök, ordningen är tillfälligt återställd.


Curry leker fladdermus på mammas köksgolv!


Det har tyvärr inte blivit mycket bloggande i helgen, tyvärr! Här kommer dock en uppdatering:

I fredags hände inte så mycket på kvällen, vi var och handlade mat (kylskåpet ekade tomt). Sen frossade vi i chips med dippa. Det var gott.

I lördags var vi först på Höganäs butiken på Svågertorp för att beställa klinkers till hallgolvet. Sedan var vi hos Tirre och Emmia, för att fira Emmias 2 års dag (som iof var för ett tag sen men vaddå... Vi fick vår julklapp från förra året nu, hahahaha). Emmia fick en bok och en tröja av oss och vi fick en tavla av Emmia.
Därefter bar det av till Skurup, för att hälsa på Pelle. Han har fortfarande problem med sina tassar, och är därför hemma hos mamma som kan se efter honom hela tiden. Det är väldigt tomt hemma utan hund, för att inte tala om alla rutiner som man inte har för tillfället, hemskt. Så det blev mycket kel med Pelle och bus med Curry.

I söndags bar det av till Skurup igen. När vi varit i Skurup åkte vi till Svågertorp (igen), denna gång för att kolla ut innerdörrar och dörrfoder/karmar. Jag är så trött på att åka till Svågertorp. Men så är det tydligen att ha hus, säger alla.
Väl hemma igen drog sambon igång med att ta bort dörrfoder från alla dörr hål, dvs 5 (exklusive toaletterna, man vill ju ha lite privata stunder...) stycken. Själv kollapsade jag i sängen med min ljudbok "Kinesen" av Henning Mankell, inläst av honom själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så trist att han fortfarande har problem. Jo Kimba får vara hemma på tisdag också, om jag en s kommer för jag har ingen som kan passa henne så jag får försöka klura ut något sätt så jag kan komma iaf =)

Anonym sa...

Hej Hej på er!
Stackars Pelle!
Hoppas han snart blir bra!
Tack för titten hos oss, jag är verkligen glad för den kritiken Alice fick, jättebra!
Jo, jag gör göra förlängning på dina fransar ;-)
Ska bara gå kursen först. Om jag fattat rätt så håller det 6-8 v. sedan gör man ifyllning. Toppen!!
Kram Kram från Pålsson flocken!!