måndag 29 september 2008

Så lite tid så mycket att göra!



Pelle har varit hos oss i helgen, vilket har varit superskönt! Äntligen har jag fått gå mina rundor tillsammans med honom, det är inte bara hunden som behöver komma ut utan även hans matte...

Helgen har varit fylld av förberedelser inför vår resa till Mexiko, kollat upp flygplatser och incheckningar och liknande. Sambon har spikat lister och dörrfoder som besatt eftersom han vill vara klar innan sin födelsedag. Nu är det bara dörrhålet in till köket som inte är klart, måste säga att jag är imponerad över hans tempo!

Igår var jag och Malin J hos Linda för att hälsa på den nya valpen, människovalpen som de sa i Djungelboken! Lucas heter underverket och var snäll och väldigt tystlåten (tillfälligt försäkrade mamman)! Själv fick jag en briard i knät när jag satt på golvet, vilket var mysigt, även om Avanti inte direkt har storleken av en knähund... Hihi!

Sedan bar det av till Malmö i ilfart för att återlämna luftmadrassen som jag o sambon lånat av kompisarna Louice och Patrik när vi sov hemma hos mamma. Efter det åkte jag hem, för nu gick nästa färd till Skurup, för att lämna Pelle och fåglarna till mamma. Packa bilen (fortfarande inte min egen) med biabädd, hund, fåglar, mat och sambo, där fick inte plats mycket mer, jag lovar!

När vi kom hem igen pratade jag med min pappa i telefon, eftersom han varit snäll nog att läsa igenom min rapport som jag ska lämna in till folkhälsokursen. Lite ändringar och lite diskussioner, så verkade det bli bra.

Ikväll är det bandmöte i replokalen. Troligtvis kommer det bli lite repande av också! =)
(Jag undrar när jag ska hinna packa resväskan???)

På tisdagmorgon åker vi till, först Atlanta i USA, sover över där för att sedan dagen efter fortsätta resan till Cancun i Mexiko. När vi landar kommer en chafför och hämtar upp oss och kör oss till Playa Del Carmen i Mexiko. Detta innebär att bloggandet kommer vara mycket sparsamt (om alls) i 2 veckor! Men hittar jag en dator ska jag nog kunna peta in ett inlägg!

Ha det gott så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi saknar o träna m er också! Det e mycket roligare än bruks just nu. Så hör av dig när du e hemma o redo så kör vi på igen!! Ha det så himla skoj på resan!!