onsdag 1 juli 2009

Chattsida

Ibland tror jag att jag ska starta en chattsida istället... ;). Min mamma (a.k.a. tanten), Hobbe och jag har haft vilda diskussioner på föregående inläggets kommentarer. Hobbe med familj bor nämligen i norr (dvs. förbi skånska gränsen) och är nu nere på besök.
Och det verkar som att Morbror Pelle och Hobbe ska få ha en liten brottningsmatch på fredag! Ska bli väldigt roligt, har inte sett Hobbe sen han var en liten valp, och det är ju länge sen!

Man kanske ska lura med sig Pamela så hon får en valp att kela med?


Igårkväll blev det lite trädgårdsjobb hemma. Eftersom vi hyrde en firma att lägga om taket har vi haft det lugnt och skönt på den fronten men det visar sig att det ligger en MASSA spik, nubb och vassa plåtspill i gräsmattan, som är lite svåra att se i det 3 dm höga gräset. Det rasslar rätt rejält i gräsklipparen när man klipper. Vill inte att Pelle ska gå på gräset förrän vi rensat den från alla vassa saker, men kan ju säga att det är ett evighets arbete att ligga på alla fyra och leta... Varför i hela världen lägger byggarna inte ut typ en presenning så att allt spillet hamnar där istället? Undrar om man kan hyra en metalldetektor någonstans?

2 kommentarer:

Jenny sa...

För att dom är byggare.... kan inte ta av sig skorna, plocka undan nått eller täcka för ordentligt! Thats life!

Pamela sa...

Vilken tid hade ni planer på att köra på fredag då?? För vill, det vill jag!! :D Jag ska jobba m pappa på fredag men som sagt beror det ju på när ni ska köra :)
Konstigt att det ska vara så svårt att plocka undan efter sig..! Kan ni inte använda nåt magnetisk o försöka få upp spikarna m? Ses ikväll!!!