tisdag 28 juli 2009

Träning på klubben med gänget!


Vi tränade "rutan".


Malin showade lite!

Linda hade kört slut på Cookie, hon vägrade röra på sig.


Pamela ryckte in, å Pelle hängde gärna på!

Första dagen på jobbet igår, snacka om att man var trött när man kom hem! Å jag som skulle iväg till klubben med Pelle och träna med gänget. Inspirationen var allt annat än på topp. Men, som vanligt, blev det hur kul som helst när man kom ner dit!

Träningen gick helt ok, Linda hjälpte mig lossa på vårt plötsliga "apport-problem", och som vanligt var det ett förarfel. Jag ville att Pelle skulle titta på mig innan jag kommenderade och han sprang iväg för att hämta. Detta gjorde att han blev osäker och inte visste vad jag ville och därför lät bli att apportera alls. Nåväl, det löste sig och han apporterade av hjärtans lust sedan.

Körde även ytterst lite fjärrdirigering vilket gick bra, inkallning med ställande provade jag utan bollhjälp, gick inget vidare varpå Linda föreslog att jag skulle ha vrål-rösten när jag kommenderade. Sagt och gjort, Pelle stannade fortare!

Även "rutan" fick sig en omgång. Han börjar fatta att man ska springa framåt och sedan stanna när matte säger så. Braaaa!

Är hyfsat nöjd med vår träning, det går framåt med undantag för vissa bakslag men så är det ju när man tränar! Jag lär mig hela tiden att läsa av Pelle och vad som fungerar och inte fungerar. Det är dessutom sällan samma metoder som fungerar vid alla situationer och tidpunkter, och det är ju det som gör det så roligt att träna hund!

2 kommentarer:

Malin sa...

Mycket att göra på jobbet...

Hobbe sa...

Stackars Pelle, kan inte vara kul när matte använder vrålrösten. Måste påminna om den som husse använder när jag kånkar in mina utepinnar och lägger mig tillrätta för en trevlig tuggstund på äkta mattan i vardagsrummet. Tre gånger i rad ...