fredag 17 juli 2009

Feelin´ hot hot hot!

PHU vad varmt det är idag! Inget gnäll (än) bara ett konstaterande, jag är ju svensk...

Pelle, Chillie och Curry ligger här på golvet och flämtar medans jag sitter och surfar runt på "mina" dagliga bloggar som man måste hänga med i. Måste säga att jag är avundsjuk på Pamela och Kimba som är ute på en kanonsemester...

Chillie och Curry är här på besök för att jag ville avlasta mamman lite. Det är ju trots allt ganska så mycket jobb att föda upp en kull valpar, samtidigt som man ska sköta de andra hundarna och hemmet.
Sambon påstår att det var fler än Pelle som besökte sängen inatt, han hade hundkontakt från armhålan ner till fötterna, och han är ju ganska lång. Curry kan det inte ha varit för hon låg pall nedanför vid min sida av sängen, så det var med all säkerhet Chillie som smugit upp.

Vet inte hur dagen kommer att se ut, just nu är det för varmt för att göra något vettigt överhuvudtaget. Det blir troligen badtajm i baljan för hundarna, jag kanske också ska ta mig ett varv i den?

1 kommentar:

Camilla sa...

Ja visst har det varit lite i varmaste laget rätt länge. Man får ju skynda sig upp på morgnarna fast man är ledig och gå morgonrundan innan det blir alltför varmt ute för sen vägrar vovven gå längre än ut i trädgården. Fast jag förstår henne, att gå en lång bit längs 101:an i stekande sol innan man kommer in i byn är ju inte så kul precis. Fast nu har ju regnet kommit i stället så nu blir det nog svalare framöver :) Tyvärr har jag inte fått veta hur det gått för de andra, men jag gissar på att de nog fick bättre resultat med tanke på att de fick mer aktiv sjukgymnastik, spec de som fick träna i treadmillen. Hur går det med valparna föresten, har alla fått nya hem nu? Ha det så bra :) Kram!