onsdag 29 juli 2009

Recension

Ja, då har jag plöjt igenom den nya hundtidningen Lek & Aktivera, som är en systertidning till Härliga Hund.
Vad tyckte jag då, som har medel-erfarenhet av hundar och hundträning? Ptja... Det fanns mycket bilder, och man verkade vända sig till hundägare som ine har så mycket erfarenhet av hundträning samt till ungdomar.
Det fanns mycket tips på olika aktiviteter som man kan göra med sin hund vilket är trevligt, men mycket av det tyckte jag var gammal skåpmat.
Jag reagerade på att man skrev mycket om att kasta pinnar till sin hund! Eftersom en av mammas hundar för inte så länge sedan fick en studsande pinne rätt in i munnen och skadade sig rejält och fick sys med stygn i tungroten, kändes inte det som en höjdar grej att tipsa om...
Detta var som sagt första numret av denna tidningen, vilket märktes och jag hoppas att de blir varma i kläderna och gör ännu bättre ifrån sig i nästa nummer. Jag kommer inte att köpa den igen, däremot kommer jag rekommendera den till nyblivna hundägare.
Annars tycker jag att tidningen Canis är en utmärkt tidning med tips och råd, även till hundfolk som varit med ett tag!

Inga kommentarer: