lördag 25 juli 2009

Den brune charmören!

Eftersom husse och matte skulle spela igårkväll fick jag sova över hos Linda och Ante i Svedala. De har ju två 4-benta brudar som heter Molly (svart labbe tant) och Cookie (favnfärgad briard valp på ca 6 månader), ja, åsså en 2-benig kotte som heter Lucas.

Molly luktade jättegott för hon har precis börjat löpa, men då vet vi ju alla också att humöret inte är på topp. Ingen framgång med min charm där alltså. Cookie hänger och slänger mest kring min hals, och bits i öronen men jag låter henne hållas, jag vet ju att hon kommer växa om mig och bli större och då kan det vara bra att vara kompisar.

Linda hade jag större lycka hos! Eftersom jag var tillfällig medlem i flocken fick jag som värsta VIP gästen sova uppe på ovanvåningen!!! Tjejerna fick stanna nere på bottenvåningen (na na na na naaa naa). Cookie blev tydligen mäkta upprör av detta så hon protesterade högljutt därnere. Då skickade Linda ner sin sambo Ante så han fick sova i soffan och hålla Cookie sällskap, medans JAG fick sova kvar där uppe. Här snackar vi en brun labbekilles charm....

2 kommentarer:

Lucas & Co sa...

Klart Pelle ska ha det bästa när han är gäst hos oss! Avanti och Molly blev ju bortskämda värre när vi låg inne på BB i några dagar =). Pelle är så mysig och är sååå välkommen igen. Kram på er alla från oss! Molly saknar sin valpmonsteravlösare...haha

Pamela sa...

Jo fast de banden som spelda var inte jätteskoj. Det största bandet som spelade där var himla tråkiga faktiskt :P
Det gick bra på tävlingen, första tävlingen i fortsättnign slutade på 93 pong o en 4plats! :D