måndag 27 juli 2009

Helgens aktiviteter!

Helgen har gått i musikens tecken, bandet har spelat i Trelleborg på Tre Lyktor. Kändes som att man skulle rinna bort där på scenen, så varmt var det! Men folket var det ös på, de dansade och sjöng. Roligt! Roligt dessutom att folk man känner kommer och tittar, även om det blir lite mer nervöst då.

Pelle var som sagt hos Linda och Ante på fredagen, men på lördagen var han hemma själv eftersom vi inte behövde åka iväg förrän sent på kvällen. Jag gick lång rundan med Pelle och GIVETVIS regnade det, som det har gjort hela tiden när det är jag som ska ut och rasta Pelle. Börjar bli lite less på det faktiskt.

Igår tränade jag med Pelle på gräsmattan. Stort fokus på att apportera. Kom underfund med för ett tag sedan att han är väldigt osäker när jag säger kommandot och inte gör något dubbelkommando! Har antagligen omedvetet gjort en liten knix med benen eller vink med handen mot apporten när han ska iväg. Det får man skit för nu... Inte Pelles fel utan enbart mitt, är man inte bättre hundtränare får man jobba hårdare med sig själv eftersom det är där det brister!
Vi tränade även på inkallning (kort avstånd) med läggande, för att han ska lära sig kommando-ordet, varierar jag mellan läggande och ställande. Står med händerna klistrade bakom ryggen så att jag inte ska göra dubbelkommando, vill ju inte göra samma misstag som apporteringen...

Ikväll ska jag träna på platsliggning och gå utom synhåll, fritt följ och hopp över hinder.

Inga kommentarer: