onsdag 12 augusti 2009

5 årig brun labbehane till salu...

Skulle ut och gå en runda med Pamela och Kimba idag, så Pelle och jag traskade den lilla biten hem till dem. Kopplade loss Pelle när vi gick in på deras tomt, så att han och Kimba inte skulle trassla sig i varandra.

Står och pratar med Pamelas mamma Anette och rätt som det är pekar Anette bakom mig... Jag ser Pelle plumsa ner i deras pool! Bredvid står Kimba som ett stort frågetecken. Jag springer fram till kanten och ser att Pelle har lite smått panik för han bottnar inte och kommer inte upp där han plumsade i (trappan var på andra sidan poolen). Jag tog honom under hakan och ledde samt pekade var han skulle simma, vilket han gjorde. Pamela var på väg att hoppa i vattnet som i värsta baywatch serien.
Pelle kom upp ur poolen och verkade inte nämvärt bekymrad (han var på väg ner igen), själv stod jag där pionröd i ansiktet och jättegenerad... Jag hoppas verkligen att Pelle inte råkade riva sönder linern i poolen! Sambon däremot skrattade så han kiknade när jag ringde och berättade...
Efter "bad-incidenten" gick vi en för mig ny runda på en timme och ca fyrtio minuter, härligt! Nu sover Pelle, nybadad och välrastad...

6 kommentarer:

Sarah sa...

SÖTA PELLE!! Vilken underbar första bild. Han är så nuttig!
Vilken grej med poolen hahah ja labbar är vattendjur.... Hoppas den inte gick sönder...

Camilla sa...

Åh nej sånt är bara för pinsamt :)man tror att man har full koll på sin i vanliga fall så lydiga och väluppfostrade vovve och så plötsligt händer det som man aldrig trodde skulle hända (stöld av mat, apportering av kallingar ur en slarvigt stängt tvättkorg m.m...you name it! :D men Pelle hade nog kul ;)

Malin sa...

Vi äro små fiskar vi blubb blubb. Vi äro små fiskar vi.
Vi äro små fiskar som tar oss en kallsup
Vi äro små fiskar vi blubb blubb
:-)

Pamela sa...

HÖGSTBJUDANDE: Jag bjuder 100 :- :D

Unknown sa...

Du ville ju inte ha någon badglad labbe sa du ju igår!
Åååh, nu har Cookie släppte en brakare... fyyyyy!

Töserna i Skurup sa...

Jag läser och läser vad er änglar hittar på och jag känner mig såååå nööööjd. Jag har ett stort leende på mina läppar!