fredag 7 augusti 2009

Promenad i en annan del av skogen.

Denna utsikten hade jag större delen av promenaden.

Pelle poserar på en äng.


Pamela är fiffig, av henne lär man sig att ha hundens vatten i en termos för att hålla kylan. Uppskattas!

Eftersom termometern ligger över 25 graders sträcket härhemma blev till att åka till skogs idag för att kunna gå under skyddande trädkronor med Pelle. Vilken skillnad! Hur skönt som helst att gå i skogen mitt på dagen.

Efter vår runda i skogen upptäckte jag en hel del fästingar på Pelle, så det var till att ta fram kammen och kamma bort majoriteten av dem (har säkert missat någon), men hellre ha en eller två än åtta till tio blodsugare på Pelle.

Nästa vecka börjar valpkursen som jag ska vara medinstruktör till. Denna gången ska jag gå bredvid Karin. Det ska bli spännande och intressant att se vad man kan lära sig av henne och kursarna!

Inga kommentarer: