måndag 24 augusti 2009

Träning och lite bitter...

Idag har det blivit lite hundträning av i trädgården! Pelle och jag drillade följande moment:
  1. Fritt följ - går fint vid min sida och i höjd med mina ben, håller fin kontakt med mig. Fortfarande en aaaaningens för stort avstånd från mig dock. Måste jobba på att få Pelle att gå närmare mig. Språng march gick inte alls, kan det bero på värmen idag?
  2. Fjärr dirigering - både på nära håll och avstånd. Sätter sig och lägger sig fint på kommandona från mig, tempot är inte så högt idag. Värmen??
  3. Utskick till rutan - om jag inte gör dubbelkommando är Pelle väldigt osäker på vad jag vill, alltså han kan inte ordet. Tränade bara utskick igenom rutan med en godis skål med köttbulle bit i på andra sidan. Belönade endast utskicket. Går framåt (hahahahaha)...
  4. Apportering - slänger iväg trä apporten ca 10 meter, han springer fint ut och hämtar den, tar den och gör tyvärr ett litet omtag på väg in. Tempot... Värmen?????

Summa summarum... vi gör framsteg på momenten men idag var nog ingen höjdare att träna då det var lite för varmt för Pelles smak. Misstänker att det är därför att tempot inte var inställt på snabbt. Aja, hösten kommer snart och svalare temperaturer med den, sköööönt!

Och varför är jag lite bitter då? Nja, bitter kanske är lite fel uttryckt, avundsjuk är nog mer rätt. Sambons nya dator från Dell kommer imorgon förmiddag. Han är mer än väl värd en ny dator, då hans gamla verkligen är GAMMAL men vad sjutton... jag vill åsse haaaa....

1 kommentar:

Pamela sa...

kan vara värmen haha, det var varmt idag! Haha, det går framåt! xD Så skoj! så torrt, haha..
Usch ja, vem tusan vill inte ha en ny data? Lyckost han! =P