måndag 10 augusti 2009

Bye bye puppie!

Ja, då är den siste valpen, även känd som Teddy, snart på väg till sitt nya hem. Om allt går som det ska kommer han att göra livet trevligt på Limhamn i Malmö, jag hoppas att både han och familjen kommer trivas med varandra!

Igår spenderade man eftermiddagen på 3-års kalas. Kompisens dotter fyllde år och det ska naturligtvis firas ordentligt. Pelle fick stanna hemma denna gången eftersom det var så varmt igår, och sitta i en varm lägenhet med en massa människor är nog inte så skojigt. Även om det far runt en liten flicka som tappar kakor till höger och vänster...

Snart drar kurserna på brukshundklubben igång, skönt att få lite struktur på sig själv och hundträningen igen. Hade missförstått tjejerna senast vi träffades och trodde vi bestämt träning igår förmiddag, men jag var helt av banan... Det var nästa söndag!

Igår gick Pelle från rådjurs-spotting till rådjurs jakt! Han sprang efter den ganska länge men den rackarn var för snabb. Fast jag tror han hade stått som ett frågetecken om han hade hunnit ifatt den, för vad ska man göra sen?

5 kommentarer:

Malin sa...

oj då. Rådjursjakt...
Har du också kommit fram till att lydnad på lydnadsplanen är en sak och lydnad i verkligheten en helt annan....

Malin

Anna o Pelle sa...

Ja, det har jag kommit på... Det är synd att de två aldrig sammanfaller???

Pamela sa...

SKönt att Teddy äntligen hittat ett hem han också! Vilken fin header!! Vi ses i morgon!!

Pamela sa...

Nu har jagvarit inne på Studera.nu men jag förstår inte helt. Där står:
"UG-MV" och under där står det "BG.16,40" sen står det,
"Urval" och under där "Antagen" o sist står där:
"Ant i UG" och under där "118"

Jag färstår inte har jag blivit antagen!?
Skulle skriva något mer till dig men det kommer jag int ehåg nu så jag får återkomma när mitt minne vill som jag!

Hobbe & Smilla sa...

Snygg face-lift på sidan, Pelle! Råddjur kan man göra mycket med; man kan äta råddjursadeln med gräddsås och en god portvinsgelé, man kan koka kalops på bogen med rotgrönsaker,hela pepparkorn och ett lagerblad och man kan röka skånken långsamt (jag föredrar alved) och servera med rostade grönsaker och en härlig rioja. För att inte tala om märgbenen...