söndag 30 augusti 2009

Helgens förströelser!

Har inte hunnit skriva på ett par dagar! Tiden har rusat iväg, och man försöker hänga med bäst man kan men samtidigt är det roligt när det händer grejer. Är ju ingen sån person som gillar att glo på dumburken varenda kväll och vänta på att någon annan ska sätta en i arbete...

I fredags var jag och sambon nere i Trelleborg på deras Palmfestival, och såg ett band som heter "Lovehandles" som spelade i Tre Lyktors öltält. Riktigt bra band med bra låtar, men tyvärr kanske inte världens bästa ljud men vad gör väl det! Man kan dansa iallafall, vilket kompisen Tirre och jag gjorde, mycket! Kvällen blev dock inte långvarig där eftersom det var valpkurs på lördagens morgon. Klockan 08.30 stod man i klubbhuset och försökte få ordning på sina papper och anteckningar om "Hunden och lagen". Det gick bra, och kursarna och jag hade mycket intressanta diskussioner. Det är roligt att diskutera och argumentera... Å analysera!
Längtar till instruktörs utbildningen sätter igång den 1 oktober. Innan dess ska jag vara med och hjälpa till på lydnadstävlingarna på klubben i september. Jag ska vara siffervisare (dock inte som på boxningsmatcher där siffervisarna går i bikini...) och skrivare i LP1 och Elit. Eliten ska bli MYCKET intressant att hjälpa till på.
Ikväll tänkte jag träna rutan lite med Pelle, fick några goda råd av Britt-Mari som jag ska testa... Goda råd och förslag på hur man kan lära in ett moment tas alltid tacksamt emot! Samtidigt är det lite spännande när man stöter på lite motstånd och måste fundera hur man ska lära sin hund vad det är man vill att de ska utföra!

Nu ska jag sms:a Pamela och Malin och fråga hur det går för dem på lydnadstävlingen i Tollarp, jag håller alla tummar och tår för att de ska ta sina LP1 och stå högst på prispallen! KOM IGEN TJEJER!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dina tummhållningar verkar ha hjälpt för det blev ju både LPI och en första och andra placering! Duktiga tjejer!
Tack för tipset om skroten, men då e haken bara att man ska kunna mecka med bilen själv oxå....Ante är INTE bra på sånt, han kan mest bara en massa teoretiskt skit om bilar hahaha.... Å jag kan ännu mindre.....
Nå, vi får se hur det går, tillsvidare får Cookie åka i baksätet helt enkelt.
Vilken dag ska vi träffas? Kramar!

Pamela sa...

Ska bli spännande o höra på de tipsen du fick utan Britt-mari! :D
haha tack för du höll dina tummar o tår! Det verkade ha hjälpt! :D Allt stämde, varsitt 1a pris + 1 o 2 på prispallen, kan inte bli bättre :D

Anonym sa...

Blev du serverad av min lillebror då kanske? Han jobbade i tältet hela kvällen.
Monica