onsdag 12 augusti 2009

Ikväll kommer de...

Bild från Pamelas rallykurs!

Pelle får kompisar över ikväll, som ska bo hos oss i en veckas tid! De är två stycken och en är av samma ras som Pelle och den andre är av sorten briard (vad annars...). Det är Molly och Cookie som kommer! Deras matte och husse plus lill-husse o lill-matte ska åka och hälsa på släkt i Tyskland, så då får doggisarna bo hos oss. Ska bli skoj!


Igår var jag nere på brukshundklubben och tränade själv med Pelle, vilket faktiskt var lite skönt. Körde igenom följande moment:

Fritt följ - går för långt ifrån mig samt tappar tempo. För att öka tempot lekte vi mycket med bollen framåt när han började närma sig rätt position. Fick absolut ett ökat intresse över att vara närmare och hålla mitt tempo.

Inkallning med ställande - Började med några inkallande med hjälper till ställandet (bollen igen), då ställer sig Pelle på studs. Provade en gång utan hjälp alls, och resultatet lika fint! *jippi!*

Hopp över hinder, sitt och hopp tillbaka - Lite osäker att hoppa på mitt kommando utan att jag ger dubbelkommando. Tränade mycket på att hoppa ifrån mig på endast verbalt kommando, bollen som belöning igen. Gick tillslut väldigt bra.

Sändande till rutan - Återigen osäker att springa till rutan på endast verbalt kommando. Jag lade bollen på andra sidan rutan, för att få upp säkerheten och tempot i utskicket mot rutan, Pelle stannar omgående på mitt kommando när han är i rutan. Vi jobbar vidare...

Efter träningen åkte vi hem till Linda, och mötte upp Pamela och Malin där också. Linda hade gjort äpplepaj och jag hade bakat kanelbullar (höll iof på att eldhärja köket med stark rökutveckling på köpet...) som vi svullade i oss. Å en massa prat blev det ju också =). Sen tvingade Linda mig att göra magövningar på köksgolvet (medans Pamela satt och skrattade rått åt mig) och Molly skulle nafsa mig i öronen samtidigt. Magövningarna blev väldigt jobbiga att utföra...

1 kommentar:

Pamela sa...

Haha ja där kunde ni ligga o göra era magövningar! =P Jag nöjer mig m att i första hand bara sluta äta onyttigt SEN kanske göra magövningar!
Hade du varit o tränat innan vi fikade?! Det sa du inget om, inte som jag förstod det iaf.
JA, jag sa att jag gärna ville med till den föreläsningen. Ska du dit?