fredag 21 augusti 2009

Att svimla!

Lindas gamla labbetik Molly har lite roliga grejer för sig när vi är ute och går. Ganska ofta så "svimlar" hon. Hur gör man då, undrar ni? Jo, man dyker med nosen ner i gräsmattan och ålar sig på rygg och frustar allt vad man förmår! Det ser väldigt mysigt ut, här är ett litet filmklipp som illustrerar hur det kan se ut. Tyvärr fick jag inte med "dyk"momentet men Molly gör ju inte svimlandet på beställning, och det är inte alltid lätt att se när ett svimmel är på gång. Tyvärr är det inte alls bra kvalité på filmsnutten, men har man bara kameramobilen med, så får det duga.

3 kommentarer:

Lucas & Co sa...

Hahhaha! Jassa är det SVIMMLAR det heter....jag har funderat pa vad hon pysslar med när hon gör sa där =). Jo, hon gillar att gnugga sig i gräsmattan, särskilt om den är nyklippt =). Ikväll far jag pussa pa mina tjejer igen! Men de har väl haft det sa bra att de inte vill hem till matte igen hihi.... Ikväll ska jag slänga upp Cookie pa trimbordet för imorgon blir det uställning! Jag kommer vara sjuuukt trött! Emma ska ga Barn med hund oxa. (Eller Hund med barn...) Än en gang, tusen tack till dig och din bättre hälft, ni är saaaa snälla och ställer upp! Kramelikram pa er och en liten puss pa nosen till Pelle Plutt.

Unknown sa...

Hahaha, japp, mammas kompis Evelyn har en gammal golden hane som gör exakt likadant (mamma tror att han gör så för att han är trött o inte vill gå mer, men det stämmer ju inte på Mollan).
Det har varit roligt och lärorikt att ha fröknarna på besök, lycka till imorgon, vi håller tummarna!
Kramen!

Hobbe sa...

Gamla tant Jackie brukar oxå Svimmla, fast hon fördrar blåbärsris, det kanske river bättre på ryggen...