torsdag 6 augusti 2009

Platsliggning med allsång

Allsången

Malin o Pamela stämmer in i allsången.

Träning i full gång i parken!


Igår var jag med om den absolut skojigaste och sjukaste träningstillfället någonsin med vår lilla grupp... Skrattar bara jag tänker på det!

Pamela, Camilla, Malin och jag tänkte träna med maximal störning på ny plats: gågatan i Trelleborg. Det blev folkets park i Trelleborg istället under deras allsång!


Vi hade alltså platsliggning med allsång! Dessutom gjorde vi stor entre´när vi gick in i parken, varför förstår jag faktiskt inte eftersom vi var 4 hundar, olika raser, vi hade inte likadana kläder eller nått sånt, men folk stannade upp!

Jag och Camilla tränade "rutan" med Malins jättekonstiga koner, vita runda. Nouchi ville apportera dem istället, så skojjiga var de!
Jag gjorde även inkallning med ställande, gick helt ok. Lite fjärrdirigering, inget konstigt där.

Efter vår träning (och efter att Kimba hade skällt ut polisbilen efter noter) gick vi ner till Trelleborgs gågata. Pamela skulle in och hämta mat till familjen och Malin och jag tog varsin glass, sen promenerade vi tillbaka till bilarna.

Rolig träning bland så mycket folk, allsång och fåglar och hundarna skötte sig så fint. Tack tjejer för en jätterolig kväll!

5 kommentarer:

Malin sa...

Tack själv. Det var riktigt mysigt. Det var nog första gången som ett träningsplatsliggande har varit verklig träning inför tävling. Jag vill ha mer av det här..

Pamela sa...

Tack själv! Så skoj det var i går ja! Måste vi absolut göra igen! :D Skitbra störningsträning o såå nyttigt!

Töserna i Skurup sa...

Ni är verkligen påhittiga. Jättehäftig träning. Jag förstår att folk tittade på er. Det är inte var dag man ser så duktiga hundar.

Hobbe aka Schlagsmålskämpen sa...

Bra jobbat, Kimba! Polisbilar SKA man skälla ut!

Camilla sa...

Tack själv, det var himla roligt! Hundarna var otroligt duktiga som kunde koncentrera sig trots allt som hände runt dem. Det måste vi absolut göra fler gånger :)kram