tisdag 4 augusti 2009

Blå bollar

Pelle med sin favoritboll, blå.

Matte med sin boll, blå utan pip.

Vi verkar ha en förkärlek för blå bollar i familjen. Dock verkar Pelle vara den som har en störst "hang up", han kan stå och studsa sin boll i evigheter, tappar den och slänger sig handlöst efter den, å så kan man hålla på ett bra tag.
Jag står inte och studsar bollen, däremot försöker jag få lite muskler på min kropp med hjälp av min. Jag håller inte heller på i evigheter. Fast det kanske hade gett snabbare resultat...


Igår tränade vi lite ute på gräsmattan. Fritt följ gick sådär. Han följer mig med bra tempo men har för stort avstånd. Så fort jag tar på honom koppel går han klockrent. Ska lägga pannan i djupa veck...
Apporten går kanon, så nöjd!

Rutan. Första försöket gick bra, han skuttade ut till rutan och stannade på mitt kommando, om än lite osäkert När vi skulle upprepa gick det inte så bra. Till slut lade jag ut en hjälp (fastän jag inte vill), och då springer han gladeligen direkt ut till den. Ska lusläsa mina böcker om vad jag mer kan göra för att träna in momentet.

1 kommentar:

Sarah sa...

MMMM har blivit tipsad om en sån där människoboll....är nog för lat.. funkar det bra?