fredag 14 augusti 2009

Inneboende

"Ja, här är då trädgården", Pelle visar Cookie runt.

Molly ligger och solar på altanen, najs!

Hann inte skriva igår, för det var full rulle hela dagen!
Hämtade Molly och Cookie på onsdagskvällen, Molly fann sig till rätta direkt medans Cookie var lite orolig men det är ju inte så konstigt när det är första gången som man lämnar matte och sover borta!
Molly är 10 år och inte den snabbaste damen, så hon går alltid efter en i sitt tempo på rundorna och Cookie är bara 7 månader och får inte gå längre sträckor, så jag får rasta Pelle själv så han får ordentlig motion, men morgonrundan går vi ut ihop. Då är det full rulle, 3 hundar att plocka upp efter, är Molly med? där hittade Pelle en go fläck som han ska stå vid i evigheter och nu biter Cookie i kopplet och studsar som en gummiboll... Phu! Men det är rätt roligt också =).


Sambon har beredskap och kom inte hem igår förrän Pamela hämtade upp mig, så vi sågs väl i ca 30 sekunder. Igår var första tillfället på valpkursen på klubben. Vi har slagit ihop 2 kurser men så är vi också 2 instruktörer, och Pamela och jag som medinstruktörer. Vi skulle läsa av chipmärkningen och jag var snabb nog att fixa till mig avläsaren så att jag var "tvungen" att gosa med alla valparna när jag scannade av. Pamela fick läsa vaccinationsintygen, fniss... (fast hon kunde ha bytat med mig om hon sagt något). Verkar vara trevlig kursare och hundar!

3 kommentarer:

Pamela sa...

Snäll Pelle är som visar sina gäster runt :)
Jo jag märkte att du var snabbare än snabbast o fick tag på idapparaten! Jag hade ingen chans, men det var ganska underhållande att hålla koll på deras papper o pricka av folket xD Jag fick dessutom prova på lilla Råttan, bättre 1 än ingen hmm! Ska bli skoj nu när kursen börjar!

Pamela sa...

hej.. Vet du, igår fick jag ett antagningsbesked från LiU att jag är antagen o att jag ska komma på ett obligatoriskt möte ;S

Unknown sa...

Va?