lördag 6 mars 2010

Blev erövrad hemma hos Louice...

Louice bjöd matte på hemmagjorda kakor, men inte tusan fick jag smaka...

Pinan.


Stjärnan sitter på stjärnmattan!

Vi åkte in till Malmö ännu en gång denna veckan. Har hört att det ska finnas hemska pitbullsterrier (hur kan något med bullar vara hemskt?) ska finnas i stan men jag har då aldrig mött någon. Däremot kan jag tänka mig att Lisa, mattes kompis golden retriever kan uppfattas som... udda? Hon badar framtassarna i vattenskålen inomhus, kastar sina leksaker på mig men jag får inte leka med dem och försöker dessutom få mig att leka vilt inomhus vilket man faktiskt inte gör!

Matte och Louice satt vid ett bord och gastade (sjöng sa de att de gjorde) och jag försökte sova medans Lisa höll låda. Sen gick vi ut och gick en promenad. Såg en jättestor hund (grand danoise) och en valp av samma ras. Valpen var ju för sjutton lika stor som jag! Å helt galen. Näe, bäst är det hemma för där är jag bland de stora i byn. Å i byn har vi en bullterrier, och han är inte hemsk...

3 kommentarer:

Hobbelito sa...

Bullterrier, är det med kanel eller kardemumma;-)) (frågar Hobbe som har legat ute i solen hela dagen och är helt yr av att ha tuggat tuggisar som han snott av smilla och tant jackie)

Unknown sa...

Hahahaha! Hobbelito då!

Kimba sa...

Jaa akta dig för alla busehundar i stora stan. Vi kanske kan träffas nån dag, jag loovar att vara liite snällare än sist!!
Men i detta vädret bilr man ju inte lerig, inte om man hå¨ller sig på de oleriga ställena!