måndag 29 mars 2010

En gammal dams intresse

En bra säng är att föredra när man är 11 år.

Efter två kommentarer från Mollys matte, vågar man inget annat än att tillägna ett helt inlägg om Molly (för hennes egen matte är ju SÅÅÅ bra på att uppdatera sin egen blogg, fnys...).

Molly hör i vanliga fall hemma i Svedala, men kommer ursprungligen från norra delen av vårt avlånga land. Detta leder ibland till språkförbistringar här hemma har jag märkt! Fraser såsom "gå ner från sängen", "Pelles mat" och "vänta" låter antagligen helt annorlunda när hennes norrlänska matte säger dem och när jag då brölar dem på skånska står Molly helt oförstående till det hela, och gör som hon vill ändå.

Här i byn har hon redan satt skräck i hund-slynglarna, som inte har vett att hälsa på ett ordentligt sätt. Men annars kan man glatt trippa fram till de mänskliga tonårspojkarna och tvinga dem att kela med en. Har försökt att fånga Molly på film när hon "svimlar", dvs hon helt plötsligt slänger sig på rygg och gnider sig i gräset. Men där av alla situationer är hon snabb!

Och jo då, även Molly är en labbe men är man 11 år trippar man lite skojjigt i vattenpussarna som har samlats på cykelstigen, som sig bör när man har nått sin bästa ålder!

2 kommentarer:

Töserna i Skurup sa...

Vi här i Skurup tror att tant Molly är släkt med Blixten.

Anonym sa...

jaaaa! min lilla gumma har blivit uppmärksammad i pelles blogg =)
Hihi så roligt du har skrivit! Det var en fin bild på min Molly.
Tusen tusen tack för att du tagit hand om henne denna veckan, jag är helt övertygad om att hon fått allt det bästa. Kram till dig, sambon å Pelle! /Lookie