söndag 7 mars 2010

Lysande!


Det är vad man skulle kunna säga om solen denna helg i skåneland!


Igår kände jag mig fruktansvärt rastlös, och rutinerad sambo som man har, drog han ut mig på en lång runda på vischan. Solsken i ansiktet, minusgrader (= mindre lerig hund, bra) och bara gå och babbla gjorde susen, och samtliga i hushållet fick en lugn kväll.

En annan bra sak med solen är att trädgården börjar töa och Pelles leksaker ser dagens ljus. Vi hittar dummie, en pipegris, en vattenskål med is i (nam-nam tyckte Pelle) och bollar i diverse storlekar! Rena vinsten om man frågar Pelle!


Idag ska jag träffa mitt träningsekipage, Torbjörn och Baloo. Tyvärr har Baloo fått en korsbandsskada, så jag måste fundera ut hur vi kan träna inkallning med störning utan att Baloo springer eller rör sig för mycket. I dag får fokus ligga på störningarna helt enkelt, utan rörelse. Inte helt lätt med en tokglad och vild rottweiler...

1 kommentar:

Pamela sa...

Nooo stackare m korsbandsskada. Jag vet näästan hur det är! Aldrig skoj m skadad hund!
Det som göms i snö...! Det har vi med nytta av här hemma. Saker man knappt visste man hade tittar upp!