torsdag 25 mars 2010

Hopp och förtvivlan!


Fast i ändrad ordning då...
Beklagade mig ju senast för att det troligen inte blir någon kurs i lydnadsklass 2 på Trelleborgs brukshundklubb eftersom de inte hört av sig. Men igårkväll så ringde de! Tjohooo! Hela april blir en enda träningsorgie i lydnadsklass 2 slipning! Vi kommer de flesta veckor köra två träffar per vecka. Tyvärr krockar det två gånger med instruktörs utbildningen, men jaja, så blir det ibland.

Dessutom har jag haft intensiv mailkontakt med Veberöds brukshundklubb angående min anmälan i deras lydnastävling på söndag. Började ana ugglor i mossen när det inte dök upp något PM, och mycket riktigt, för ANDRA gången har jag fallit ur deras system. Så, anmäl er inte för tidigt till tävlingar, för då är risken stor att man faller ur... Det löste sig nu imorse, jag fick ett PM (där jag inte står med) och ett mail där det står att jag är välkommen. Kommer att ta med mig mailet OM det skulle bli klydd på söndag... Usch, för sånt här strul! Iallafall startar min grupp klockan 10.00, och det är Carina Larsson- Bartel som är domare (jag fick skriva protokoll till henne på lydnadstävlingen i Svedala), hon är duktig och sträng. Jag håller tummarna för att Pelle och jag gör en kanonprestation...

En rolig sak är att vi har en gäst hos oss nu en vecka framöver, Lindas gamla labbetik Molly! När Linda räckte över kopplet skrattade sambon och jag lite, då Molly inte har någon snabbare framfart när man är ute med henne. Kopplet är mest för syns skull, hihi. Dock har hon satt skräck i både bullterriern Slanten och västgötaspetsarna Sigge och Nalle, man bemöter inte en gammal dam hur som helst minsann... Så det så!

3 kommentarer:

Pamela sa...

Jaaaa vad skoj att de drar igång den kursen!! Hoppas den ger dig mkt o att du har mkt att vidarebefodra ;)
Kul även att det ibästa fall ordnat sig m Veberöd! HÅller tummarna!

Pamela sa...

Har du redan fått reda på vilka dagar som Lk2 kursen kommer att gå? För jag har tänkt massor o jag e intresserad av o anmäla till den, men eftersom du skrev att du kommer missa 2 ggr när vi har instruktörsutb så kanske du fått de andra dagarna m så jag kan kolla upp fall jag kan också?

Pamela sa...

Det var det Annsofi sa igår. VI ska tävla till hösten, på fyrkanten som svedala ska hålla i. Det ska bli spännade haha! En bra första tävling sa hon så nu tusan ska vi träna!