tisdag 2 mars 2010

Pelle erövrar... Malmö!

Pelle spanar ut över vattnet och fågellivet (birdie nam-nam?).

Matte...? Hur kommer vi dit ut?

Hittade en gul blomliknande grej utanför dörren! Nalkas våren tro?

Pelle och jag har varit i Malmö idag, och passade då på att gå en runda i Pildammsparken och få lite fågelskit under tassarna och skorna. Trodde vi skulle få tillfälle att träffa lite andra hundar, men de vi "träffade" var småhundar, som mattarna och hussarna tog åt sidan när vi möttes på gångbanan. Tradit!

Nåja, vi fick ha roligt själva och Pelle såg ut som en kung när han skingrade ett stort gäng med canadagäss. Min förra hund Ture (en bedlington terrier) blev jagad av ett par canadagäss i en annan Malmö park för ca 15 år sen, men han var ju typ 20 kg lättare än Pelle och betydligt mindre.

När vi var i Malmö var vi också på jakt efter en "Blinki", dvs ett orange "halsband" i plast/pvc med lampor i som blinkar runt hela halsen. Det var lättare sagt än gjort! De flesta har endast blinkande halsband med lampor runt halva halsen. Vad hjälper det när man släpper hunden och den blinkande delen har glidit runt och är på andra sidan hundens hals? Inte mycket kan jag meddela! Om någon av er har tips på var jag kan hitta "Blinki", så skriv gärna det i kommentarsfältet här nedan!

Pelle tyckte det däremot var väldigt spännande att följa med in i djuraffärerna. Varför ställer butiksägarna te x ben och godis i knä-nivå? Är det för att vi ägare ska tvångsköpa de grejer som hundarna har halvt käkat upp i affären när vi för en sekund har ägnat oss åt någon intressant produkt? Jag har en matglad labrador för tusan!!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Djuraffären i Svedala på "gågatan" säljer 2 varianter. Jag köpte den billigaste, den är ok men jag önskar i efterhand att jag hade köpt den lite dyrare eftersom den är tjockare. Mollan har ju lång päls så den smala försvinner lite! Men jag är nöjd. Båda blinkar runt om!