tisdag 5 augusti 2008

En Bedlington bland Labradorerna...


När jag var runt 10-11 år ville jag ha en egen hund, kanske inte så konstigt med tanke på att hela familjen sysslade med hundar på ett eller annat vis. Men jag ville inte ha en labbe (!!!!) eftersom jag då tyckte att då skulle bara mamma ta över. Jag ville ha en westi (West Highland Terrier).


Ett par bekanta hade skaffat en Bedlington, men den hunden såg ju helskum ut tyckte jag. Vid just den här tiden höll min mamma på med klipp och trim på hundar och hade väl fastnat för Bedlington rasen.

Vi åkte till Göteborg, till Top Crystals kennel (http://www.topcrystal.se/) och väl där kom en utav hundarna fram till mig hela tiden. En kille på ca 6 månader som hette Ture.


Sen den dagen hängde Ture och jag ihop... Måste säga att Ture var en rolig hund, trots småtöntigt utseende var han en tuff och nyfiken kille med världens sämsta andedräkt, som en gång blev tagen för en pitbull när vi bodde på möllan i Malmö.

Ture hängde med tills det han blev 15 år (mycket gammalt för en Bedlington), då jag fick ta bort honom pga av en cancerknuta i munnen.

Tyvärr tränade jag inte honom i lydnad, tror att det hade varit roligt med hans temperament och snabbhet!

2 kommentarer:

Mansan sa...

illfällighet hittade jag dig och "Ture" på nätet.

Ha det gott
Kram
Marianne // Topcrystal.se

Unknown sa...

Hej Marianne! Vad kul att du hittade mig! Hoppas allt är bra med både dig och hundarna. Stor kram tillbaka!