måndag 4 augusti 2008

Idiot-förklarad?


Regn, regn och åter regn! För att inte tala om blåsten!

När jag hämtade Pelle på dagis gick naturligtvis min bil inte att starta... Ringa sambon så han fick komma och hjälpa mig, fort hem kissa och mat och sen iväg till replokalen för månadsmöte med bandet.

Pelle tyckte väl att det blev tråkigt efter ett tag (Tomas-trummisen den snålisen delade inte med sig av sin baguette, fastän Pelle körde med värsta tiggar-ögonen), och därför gick runt med sin pipe-boll och pep som en galning när vi försökte diskutera... vaddå vill ha uppmärksamhet???


När vi kom hem efter mötet, gick Pelle och jag ut i blåsten för sista rundan innan läggdags. På vägen blev det 2 läggande, lite linförighet med träning speciellt på språngmarch och därefter blev det 2 ställande. Nöjda och glada tågade vi hem med vinden pinande i ansiktet. Väl hemma ringde kompisarna Ted och Anette. Ted frågade på skoj om jag varit ute och tränat...och...ja...det hade jag ju... Asgarv hör man i luren, och jag tänker stillsamt, att ja, jag är nog lite galen som tränar lydnad när det tok-blåser...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, men det e ju bra o träna i olika väder. Vet ju aldrig vad det e för väder p åtävling. Men det e nog inte många som tränar i dagens väder =P

Anonym sa...

Är man hundtokig så är man... =))