måndag 18 augusti 2008

Nära-får upplevelse!

Linda, Molly (med koppel) och Avanti!

Kolla! Här är ju får!


MATTE! Här är FÅR!

Valla, valla, valla...


Var med matte och hennes kompis Linda, Avanti (briard) och Molly (labbe) i Torup igår! Det var roligt att gå någon annanstans än där man brukar gå, med nya dofter och skogsljud.

Blev lite konfunderad när vi kom fram till fårhagen, de bräkte som attan och Avanti blev helt till sig! Han har tydligen vallat sådana och tyckte nog att det hade varit superskoj att göra det igen. Fick han inte av matte Linda! Molly få gå utan koppel eller någonting, men hon verkade inte heller bry sig om varken får eller annat. Själv var jag lite skum på fåren men efter en stund hände fortfarande ingenting så då fick det vara. Bättre att vara fixerad vid vettigare saker. Mat till exempel.

1 kommentar:

Avanti, Molly & Linda sa...

Ja du Pelle, synd att vi inte har körkort...då kunde vi kanske rymt hemifrån och åkt ut till Torup nån natt och vallat får bäst vi valla vill! Det e jättelajbans, jag lovar!
Idag kliar det mindre och jag låter bli min tass så matte säger att hon e jättenöjd å glad =).
Vi ska snart få middag så det e bäst jag går ner och placerar mig vid matskålen så inte Molly Matvrak vräker i sig allt själv.
Hälsa Matte å Husse, vi ses!