lördag 23 augusti 2008

Lördags göra

Hörru matte, skulle vi gå ut eller???

Klockan 11.00 infann jag och Pelle oss på Svedala brukshund klubb, för idag var det fixar-dag. Vet inte om alla är bekanta med att brukshund klubbar drivs ideellt, dvs allt som görs i kurs verksamhet och skötsel görs frivilligt utan någon form av lön.

Jag och Malin J började putsa fönster, jag invändigt o Malin utvändigt (jag erbjöd mig faktiskt att va ute men Malin hade mer rätt klädsel eftersom det öste ner regn). Sedan fick jag låna Lottas regnbyxor och börja kantklippa kring valphagen, gick kanonbra tills jag slutade och upptäckte hur SLUT jag var i armarna... Kan knappt lyfta kaffemuggen!


Pelle och jag har varit ute i regnet, tror vi var ensamma ute i hela byn eftersom vi inte såg en kotte! Vi struntade i att träna, ville hellre in och fika.


Nåväl, imorgon ska vi hjälpa Fredde-rör att flytta, jag undrar hur det kommer gå med mina armar...

1 kommentar:

Avanti, Molly & Linda sa...

Hallå där!
Nu har min blogg varit uppdaterad i flera timmar men det har du minsann inte sett =).
Hoppas ni hade trevligt på klubben trots ihållande regn....jag hade helt glömt bort att det var idag.....
Kram på er!