onsdag 27 augusti 2008

Träning på klubben








Igårkväll var vi i Svedala och tränade på brukshundklubben med mamma å Chillie, Malin å Guinness samt Pamela å Kimba! Malin var som ett litet åskmoln när hon kom, stressad och uppjagad. Tror att det bröt igenom en liten solstråle när vi skildes åt senare på kvällen!

Platsliggningen gick åt skogen för Pelle och mig, han började åla sig fram och "showa", mitt fel eftersom jag inte förberett honom ordentligt. Vi manglade momentet med apporten, Malin kom med ett bra förslag dvs att distrahera Pelle genom att hålla favoritpipe bollen i handen. Inte ett enda tugg!
Vi körde lite läggande under gång, lite lurigt när man lägger bollen bakom sig. Pelle saktar ner för han vet vad som komma skall... Så då fick vi gå runt utan att varken lägga eller ställa! När han väl fick lägga sig ner, tyckte jag att han hade bra tempo i själva nerläggningen.

Mitt i Malins träning bestämde sig en igelkotte bebis att äntra planen och kila runt. Den verkade inte ett dugg bekymrad över att det fanns 4 hundar i närheten, för den prasslade runt med torra blad och verkade hur glad som helst!

Igår kväll åkte Pelle hem till mamma för lite semester, sambon och jag ska spela i helgen och har därför repningar med bandet. Då är det bättre att Pelle får gosa med valparna...

2 kommentarer:

Avanti, Molly & Linda sa...

Åhhh jag hade oxå velat vara med! Det var längesen vi tränade nu....
Men man kan inte vara överallt samtidigt ju =).
Säg till nästa gång ni ska träna så ska jag se till att inte ha bokat in nåt annat.
Ante kommer hem på fredag så vi kommer å tittar när ni spelar, däremot vet jag inte riktigt än om det blir fredag eller lördag.
Fy så det regnar idag, jaja, bara att kliva ut å rasta hundarna iallafall.....ha en bra dag på jobbet, kram!

Anonym sa...

Tack för fina tipsen. Skönt att få tips som fungerar.