måndag 11 maj 2009

Aaaand she´s back!

Tadaa!
Japp, fortfarande megasnorig men jag är betydligt bättre än vad jag var igår. Då trodde jag att förkylningen hade avancerat och blivit bihåleinflammation, not roligt. Idag, känns hur bra som helst... okej, mycket mindre iallafall. Men jag låter fortfarande som jag har typ 5 kg slem i näsan, vilket jag troligen också har. Usch.

Pelle då? Jodå, även han är betydligt bättre i sin tass. Han haltade inte ens på singelstenen på nya hunddagisets gårdsplan! DET NI! Idag är alltså första dagen på nya hunddagiset, tog 5 minuter att köra dit, lite skillnad från tidigare då det tog 20 minuter. Skönt tycker matte!
Att nu Pelle är så bra i tassen innebär att vi är på banan igen! Vi ska tävla på söndag i Lund och ska minsann jobba hårt för att få ett första pris igen, dvs få över 160 poäng. Pallplats hade ju inte varit fel heller, där ligger man i lä för Pamela har ju stått där 2 gånger redan. Men det lär väl bli svårt, det är nog många duktiga som tävlar i Lund.
Sen måste jag leta upp lite nya tävlingar eftersom jag missat 2.

Näe, nu måste jag snyta mig... igen.
Ha det gott!

5 kommentarer:

Pamela sa...

Tacktack! SKönt att du e lite bättre iaf! O verkligen kul att Pelle kan gå på dingel utan o halta! We like! Ska du till träningsgruppen i morgon då? =P Jag har anmält mig till Lommas tävling den 7 juni, Lillemor, hon som dömde oss i veberöd e där så jag var tvungen o åka dit! haha. Anledningen till vi kommit på 3e plats e ju för att du o Pelle inte varit m! Annars hade vi hamnat på 4e plats ju! Det som brister mest hos mig o Kimba e nog tempot, hon e lite slööö så jag får kämpa upp det lite!
Ha det bra!

Mamman sa...

Åh, det var ju för väl. Otur har ni verkligen haft den senaste tiden. Håll er friska!!!!

sarahlina sa...

Vad skönt att du är på benen igen och att Pelles tass är såmycket bättre!

Marie sa...

Ta nu inte i så ni spricker, tänk på Pelle!!!!!!!!!!!!!!

Unknown sa...

Det är precis det jag gör Marie! Han tycker det är roligt, och är väldigt uttråkad när vi inte kan träna och tävla. Annars hade jag ALDRIG gjort det.