onsdag 20 maj 2009

Tisdagsträning

Igår var Pelle och jag nere på klubben och tränade. Mina träningskompisar för kvällen var proffsen Karin (med Ronja) och Linda (med Foppa och Lidas, golden retr.).

Jag fick både gå fotgående (torrgå) utan Pelle och träna kung-fu liknande rörelser i rutan (man ska skicka sin hund till en ruta bestående av 4 koner), medan Karin stod och höll Pelle. Pelle såg väldigt förvånad ut när jag stod där i rutan och flaxade i slow motion med armarna... Folket runtomkring hade nog också roligt, men det struntar jag i. Det funkade, vilket var det viktigaste! Pelle rusade genast till rutan och undrade var det var för speciellt med det området, jag klickade och sprang dit med korvbit! Gissa vad jag ska göra i helgen? Jag ska träna rutan!


Vi tränade även lite apportering. Pelle vet inte vad ordet apport betyder (har vi kommit på), när man lägger (inte slänga) apporten en bit ifrån på marken. Det ska också tränas.

Imorgon är det då dags för tävling i rallylydnad. Förlåt jag tjatar, men jag är faktiskt nervös...

3 kommentarer:

Sarah sa...

Var är RL tävlingen? Om man skulle ha vägarna förbi tänkte jag....

Sarah sa...

Kanske kanske ska man åka dit och träna i störd miljö..... vet en hund som hade haft träningsvärk i halsen av allt tittande...

LYCkA TILL!!!

Pamela sa...

så skoj att det gick bra :D Torrgå e inte det roligaste haha! Jag såg dina kungfu rörelser i rutan o fick en halvbra bild ;) haha
Det är absolut inget att vara nervös för! Det kommer gå skitbra! det är äver på max 2 minuter!
Jag hälsade på Pelle idag :) inte konstigt han e trött när han kommer hem från dagis, som han busar!! =P Ha det fint i solen!