fredag 15 maj 2009

Morning glory


Morgonrunda i solskenet!

Närbild på glad Pelle!

Snart ska jag gå in till husse och sova igen.

Sambon är ledig idag, så det är Pelle också (från dagis alltså). tror att Pelle tycker att det är mysigt att gå och skrota hemma med husse en hel dag. Det bästa är nog att gå ut på morgonrundan, få sin mat och sedan gå och lägga sig hos husse i sängen, aaaahhhh!
Ikväll ska vi hem till Pamela och träna rallylydnad och grilla, det ska bli så mysigt. Som jag längtat!

Satt och läste tidningen Hundsport vid frukosten, och blev lite oroad av Anders Hallgrens artikel om hundstölder. Har aldrig bundit Pelle utanför en affär eller lämnat honom i bilen, eftersom man vet hur lätt det är att stjäla en hund och jag hoppas att mina nära och kära aldrig har gjort eller gör det heller med honom. Jag skulle aldrig förlåta om han blev stulen, faktiskt. Men att hundar har blivit stulna från trädgårdar och hemmiljöer är ju skrämmande! Har jag inte haft en tanke på. Dags att börja bygga den dära vallgraven med el-stängsel runt tomten...

Ha det gott idag!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Så sööt Pelle är! Och vilken otroligt gullig bild på brun labradorbäbi..! :) Jag har också läst artiklarna i Hundsport om hundstölder...man blir alldeles iskall när man tänker på att nåt sånt skulle hända :( Vilken skräck det måste vara att inte veta var hunden är, hur den mår osv... och som du säger så skulle man aldrig kunna förlåta sig själv. Men nu till roligare saker, ikväll är det ju dags för grillfesten hos Pamela, det ska bli jättekul! Och sen är det ju tävling på söndag, då tar vi 4 förstapris tycker jag ;) Vi ses ikväll! Kram Camilla & Nouchi

Jenny sa...

Ända gången det är bra att ha en hund som inte låter sig klappas av främmande.. eller som morrar när man sticker in handen i buren! Zorro skulle nog var lite knepig att stjäla, hoppas jag!

Fantastiska bilder på Pelle, sån jäkla lycklig hund!
Ha det kul ikväll!

Hobbe sa...

Nä, det e klart att man inte vill bli snodd... tänk om nå'n skulle sno min husse och matte, VEM SKULLE GE MIG MAT DÅ???