fredag 22 maj 2009

Rallylydnadstävling på Ribersborg!



Banvandring med Pamela, nervös som attan!

Å där var Pamela och Kimba igång!

Dags för mig och Pelle...

Undrar vem Pelle räcker tungan åt?

Söta briarden Cookie var på plats.

Louice, stolt ägare av en golden, fick äran att passa Evelyns Zsa-Zsa medans...
...Evelyn och mamma skulle göra viktiga saker...

Pelle och jag fick 88 poäng, och kom på 5:e plats!

Då har Pelle och jag debuterat i rallylydnadstävling! Strålande solsken och lagom varmt. Å ganska nervös... I rally startar man med 100 poäng och för varje fel man gör dras poäng. Vi lyckades få 88 poäng, vilket jag är mycket nöjd med. Det enda som retar mig lite är att vi fick avdrag för ett fel jag gjorde. Vid skylten "fort tempo" började jag springa innan vi passerat skylten, man ska springa efter skylten... Jag skyller på nerverna!

Pamela och Kimba gjorde en jättebra första halva men tappade fokus i andra halvan av banan. Kan ju säga att det fanns MYCKET störningar på plats med hästar, andra hundar, människor som pratade i högtalare osv. Svårt när man är en Kimba som ska ha koll på allt. Synd, för jag har ju sett hur duktiga de kan vara!

Trevligt var det att så många kända ansikten valde att dyka upp och hälsa på! Louice, mamma och Evelyn (som minsann ska tävla nästa gång också!), Linda och Ante med familj, Tirre med Emmia och min sambo såklart.

Nu ska jag tillbaka till att träna kung-fu inspirerat i lydnadsmomentet "rutan"... Hayyyaaahhh!

7 kommentarer:

Jenny sa...

Kul att det gick så bra!!!!

Hobbe sa...

Grattis! Första gången och en femteplacering, det är inte dåligt. Å morbror Pelle klär verkligen i rosett!!!

Pamela sa...

Ni var så duktiga :D Himla skoj o se på! :D Grattisgrattis! :D

Lucas & Co sa...

Stort grattis, det var roligt att se er på banan! Nu är jag nyfiken på de däringa bilderna på Cookie som du pratade om.... =) Kram! Å förresten, tack för igår, det var supertrevligt och god mat!

busarna sa...

Grattis till ditt fina resultat
Ni var jätteduktiga
Fina bilder har du lagt in med Tyvärr har du väl sett fel när tanterna kom med... För det skulle dom väl ändå inte??!!
Kramen

Zsazsa sa...

VÄNTA NU!!!!!
Ska JAG tävla nästa gåg???
Var ska jag hitta dom tävlingsnerverna

Åsa sa...

Kul att höra av någon från samma tävling!
Oroa dig inte för pipisen, det är jag som störningstränat för dåligt :) Just pipisar får henne i trans, det är lite lustigt.
Grattis till fina poäng! Vi ses säkert på fler tävlingar, jag känner garanterat inte igen dig (fruktansvärt dåligt ansiktsminne)men blir jätteglad om du kommer fram!

Åsa, Popsy och Mårran