måndag 4 maj 2009

Pelle update!

Sambon ringde precis, de har varit hos veterinären. De till och med röntgade Pelles tass. Det finns inget som är brutet (skönt för ett tag var jag orolig för det), men däremot fanns det ett främmande föremål i tassen men inte på den sidan som är uppsvullen! Och han verkade inte heller vara besvärad av den, men däremot har det blivit en infektion i tassen därför är det svullet på andra sidan. Så nu ska Pelle gå på antibiotika och fortsätta med Rimadylen ett tag framöver.

Sambon hade frågat om det kunde bero på vårt badbesök på stranden häromdagen, men det kunde det inte. Det är alltså inte mitt fel... Känns lite skönt, även om det inte hjälper situationen.

Tror snart att jag ska vaddera in hunden så han inte skadar sig något mer.

5 kommentarer:

Lucas & Co sa...

Stackars lille Pelle...hoppas han snart mår mycket bättre i sina fossingar. Jag tycker du ska investera i en sådan sumobrottardräkt med tasskydd så att han inte kan skada sig. Så kan du bara öppna dörren där hemma å knuffa ut honom så rullar han iväg på sin promenad och så får du montera in en liten radiostyrd manick så du kan styra hem rullande Pelle när han har rastat sig färdigt. Så kan du sitta inne å käka praliner under tiden.
Åj, jag borde börja skriva barnböcker med en sån fantasi som jag har hihi! Kram på er!

Jenny sa...

Då är det väl troligtvis en abscess han har fått då? Skumt att det kom på så hastigt då...

Krya på dig Pelle!

Unknown sa...

Mja, han har ju haltat en aning redan innan, men det har jag härlett till hans svampinfektion i tassarna, huden blir ju lite skör och öm då, så det kan ju ha varit en abscess redan då. Tror jag ska sadla om och bli veterinär...

sarahlina sa...

Krya på dig Pelle!

Pamela sa...

Känns ju alltid skönt att det inte beror på något som man själv kan ha orsakat, men givetvis e det mycket tråkigt ändå :( hoppas o håller alla våra tummar att det blir bättre snart! stackars lilla Pelle :( Behöver ni hjälp m nåt m passning eller nåt annat så hör av er :)