söndag 3 maj 2009

Bakslag

Goaste killen med demolerad petflaska!

Ibland vill man bara dra täcket över huvudet... Pelle är jättedålig.

I fredagskväll var vi på stranden, då jag (min smarting) tyckte att vatten är skonsamt mot Pelles tassar och hans hälta. Vad jag inte tänkte på var att jag stod och kastade hans nya flytleksak i vattnet som Pelle glatt skuttade efter. Han simmade inte (det är lång-grunt) utan skuttade. Skitsmart... INTE! Resultatet är nu att han inte kan gå med sin högerframtass och den är svullen! Han får Rimadyl (smärtstillande) och det hjälper väl något, men långt ifrån bra.

Imorgon bär det av till veterinären och husse har tagit ledigt från jobb (vård av hund kallas det, VAH). Hoppas att de har någon tid över till oss.

Jag är jätteledsen, speciellt för att det är jag som orsakat detta onödiga lidande och det lär inte bli varken träning eller tävlingar denna våren. Huvudsaken är att han blir bra och smärtfri.

Jävla skit.

5 kommentarer:

Pamela sa...

NOOOOOOOO!!! :(:(:(:(

Anonym sa...

Amen aou stackars Pelle då. Hoppas verkligen inte det är något allarligt med tassingen! Pussar från flocken i rängsand

Jenny sa...

Åh Anna! Så tråkigt, hoppas han inte har alltför ont!!! Har han trampat på något?

Hoppas han kryar på sig snart!
Kram

Lucas & Co sa...

Hoppas Pelle snart mår bra i sin lilla bruna tass....det är inte roligt att ha ajaj i fossingen juh.....krya på dig Pelle, kram på er alla!

Hobbe sa...

Stackars morbror Pelle! Säg din matte att det inte var hennes fel, varken hon eller du kunde ju veta att det skulle bli sämre. Å hämta grejor i vattnet verkar vara det roligaste Smilla vet, själv håller jag fortfarande på att slipar på min simteknik (man ska visst röra på baktbenen också, samtidigt! De e ju jättesvårt!!)