onsdag 27 maj 2009

Dunder och brak

Det skulle vara tisdagsträning på brukshundklubben igårkväll, men vi hann bara med platsliggning innan det började blixtra och åska rätt mycket (när Pamelas hår stod rätt upp kände vi att nu är det nog läge att avbryta...). Vi beslöt oss för att gå in och äta kaka istället. Där inne pratade vi om de olika lydnadsklasserna och de olika bruksklasserna. Intressant!
Det retar mig lite att det inte blev mer träning igår, men jag ska ut och träna ikväll istället tänkte jag. Hoppas att det inte åskar och blixtrar, regnar det så gör det inget. Har ju regnkläder från Engelsons ;)!

Hemmavid börjar det se ut som en byggarbetsplats med byggställningar runt hela huset! Vi har nämligen anlitat folk som ska ta bort taket och lägga nytt. Grabbarna kommer klockan 7 på morgonen, och Pelle har nu 2 morgnar i rad farit ut och skällt på dem (när jag öppnat dörren och vi ska åka till jobbet). Har glömt att berätta för Pelle att de ska vara där nu ett par veckor.

Imorgonkväll ska vi ut till Skurup och valparna igen! Kameran är laddad så vi lär väl ta ett par hundra bilder på dem...

Ha det gott!

1 kommentar:

Pamela sa...

Nä det var inget skoj väder i går.. O jag har aldrig känt så i mitt huvud som igår, typ en elstött :P haha! Jag ska också träna hemmavid i dag, har inte tränat sånt på länge, vilket e skitbra! :D
Jag ser fram emot fler nya bilder på de små valpisarna!! :D