torsdag 14 maj 2009

Pelles vardag

Tjohooo!

Inte har jag sovit mycket inatt inte... Hostat som en tok (ska ha sånglektion i kväll, kommer nog inte gå så bra) hela natten, och stört mig på att sambon har snarkat och Pelle som rafsat runt i sin biabädd. Å hostat igen...


Bilden här ovan visar hur Pelles box ser ut (eller hans, han delar den ju med Mimmi). Pelles säng är den till höger. Högst upp på boxväggarna är det galler så det är ljust och fint, och dörren in till boxen är också galler så hundarna kan kika på varandra. Det är så fint! Å en liten matta som ni ser... =). Pelle verkar trivas bra, för han är glad när vi kommer till dagiset på morgonen. Skönt.


Igårkväll var jag och Pamela på klubben och var med på HUSmöte (HUS betyder Hund Utbildnings Sektorn, vet jag, för jag var tvungen och fråga Pamela typ 2 gånger. Börjar jag bli lika senil som Linda?). I höst ska jag vara medinstruktör till Karin, som ska hålla valpkurs. Det ska bli roligt att följa någon ny, har ju följt Britt-Mari 2 kurser nu. På lördag är det stor terminsavslutning för alla kurser gemensamt, hoppas att det kommer många. Jag introducerade en ny lek som vi ska göra, hoppas att den kommer gå bra annars får jag väl höra för det lång tid framöver...

Ha det gott idag!

3 kommentarer:

pernilla sa...

Hej!
Pelles dagis verkar ju jätte bra, vad heter det? Vi är också på jakt efter ett dagis som ligger närmre. Promenerar de med hundarna eller släpps de ut i rastgård? Jag vill gärna ha ett dagis där hundarna blir rastade med promenader, vi bor i Skabersjö men Sjödikens gick bort pga att de endast rastar i rastgård. Skulle bli jätte glad om du vill svara fastän vi inte känner varandra!

Jenny sa...

Hej!!!
Hoppas på nått kul på lördag då : )
Duuu... jag är hemskt ledsen för det där med bilen, Zorro kan inte släppas lös i ens 2 sek tydligen.. Säger en engång att jag SJÄLVKLART betalar om du vill åtgärda skadan!!!!

Kram!

Pamela sa...

Ska bli spännande ur din lek kommer att se ut ;) Ska bli skoj när Peter ska sjunga xD haha..! Vi ses i morgon! Kram