onsdag 13 maj 2009

Tisdags träning


Pelle var trött när han kom hem från dagiset. Sov när jag fikade, händer ju aldrig!

Kimba poserar fint i sin bil!

Karin och Ronja tränar.

Matte! Varför är jag uppbunden????

Pelle tyckte det var mäkta orättvist att han inte fick träna hela tiden.


Äntligen kunde jag bege mig ner till brukshundklubben i Svedala igen! Fint väder var det också (precis som om det hade hindrat mig). Var inte så många som dök upp denna kväll, men det spelar inte så stor roll. Tror det är bra att variera även storleken på träningsgruppen, sett ur träningssynpunkt för hunden. Ju mer variation man har desto bättre är det!

Pamela och Kimba tränade med Malin och Frode (svart labbe), jag och Pelle tränade med Karin och Ronja (gul labbe). Skulle tagit ett foto på alla labbarna så hade vi fått med alla färger =)! Kimba var på mycket gott humör, roligt att se!
Pelle var en riktig "pina", eftersom han inte fått träna på länge. Pep när han inte fick träna och blängde avundsjukt på Ronja när hon fick göra sitt. Å fick hon inte lite mer godis än vad han fick? Säkert var det godare också...

Igår tränade vi:
* Linförighet.
* Apportering, både lydnadsklass 1 och 2.
* Fjärrdirigering (på jättenära avstånd).
* Rutan (vi är precis i början).
Tack Karin för alla tipsen du kom med igår, vi ska prova allihopa!

Karin, som då tränar lite mer avancerade moment med Ronja, körde bla frittfölj med sido förflyttningar, sändande till rutan med dirigering och vittringsapportering. Det är roligt att hjälpa till och titta när andra tränar högre moment, man lär sig så mycket!

Ikväll är det HUSmöte på klubben, så då ska Pamela och jag ner där igen. Pelle får dock stanna hemma med husse.
Ha det gott!

2 kommentarer:

Sarah sa...

verkar vara tufft att vara på dagis ju ;) Roligt att vara igång med träningen igen kan jag tro! Jag LÄNGTAR tills jag kan träna obehindrathur mycket som helst...

Lucas & Co sa...

Jag vill oxå trääääääääna!
Jag fjantar ju bara på här hemma, jag vill att Cookie ska bli lydnadschampion NU! Hahhaa.....inte så höga krav här inte =)
Får se när Ante kommer hem på fredag, men är det bara ni Rallynissar som ska dit?....jag e ju ingen rallynisse...vi kan ju inte komma å våldgästa bara menar jag =)
Kram!