fredag 2 oktober 2009

Action i Labbe-land.

Vitus och Pelle morgonjympar.

Ja, då var första natten med Vitus avklarad. Jag har knappt sovit en blund! Vitus har utnämt sig själv till räddningshund och har med jämna mellanrum kollat så att jag och sambon både andas och har puls... Hela natten. Tur att det är fredag idag så att man kan ta det lugnt ikväll! Nu när jag då är klarvaken och har puls och andas, behagar Pelle och Vitus att lugnt ligga och vila... Det kallar jag osynkat.

I gårkväll var Pamela och jag på Burlövs brukshund klubb, för det var första tillfället på instruktörs utbildningen. Både Pamela och jag såg i schemat att det blir en väldigt aktiv period på ca 10 månader med 100 utbildningstimmar plus eget arbete utanför. So long det lilla sociala liv jag hade! Tur att det är roligt och det verkar vara trevligt folk på utbildningen!

4 kommentarer:

Pamela sa...

hahaha Jag tycker Vitus har gjort ett bra jobb! Inte alla hundar som har den gåvan! :D Alla dessa bruna labbar..! :D

Birgitta sa...

Jag tycker att det är ett rart drag Vitus har. Tycker att du ska vara lite mer förstående när Vitus kollar puls och andning på natten. Man brukar ju vara medvetslös då, ju. Jag kommer gärna och hälsar på och har mina 3 små änglar med mig. Det vill ni väl?

Anonym sa...

Kör han ambulans oxå? Han verkar ju vara en begåvad kille =)
Ni får säkert jätteskoj på instruktörsutbildningen! Jag hade gärna velat vara med men det kanske blir någon gång i framtiden =)
Syns i em, kram! Lookie

Anonym sa...

Jag förstår inte vad dottern skriver om min hund. När han ligger hos mig (det händer faktiskt...) stör han mig aldrig - snarare är det jag som får honom att gå ut ur rummet.
För övrigt var hans "farfar" räddningshund på riktigt.
Pappa