söndag 18 oktober 2009

Föreläsning!

Boken av Jan Gyllensten.

Var på föreläsning hela dagen igår! Genom brukshundklubben fick några av oss möjligheten att gå och lyssna på Jan Gyllensten i Alnarp. Som av en händelse håller jag redan på att läsa hans bok, då vi fick den på instruktörsutbildnigen! Har väl hunnit ca 50 sidor och tycker den är klart vettig. Jans bakgrund inom Polisen gjorde mig lite skeptisk till en början, då jag har en bild av hur verksamheter inom Staten tränar hund. Till min stora glädje blev mina fördomar smulade sönder! Jan var mycket trevlig att lyssna på och får du chansen att höra honom så ta den! Å läs boken... Vill du veta mer om Jan, besök hans hemsida: www.jangyllensten.se

I övrigt håller jag på att jaga upp mig inför debuten i tvåan på söndag nästa vecka. Känner mig inte redo... MEN, jag ska göra det tillsammans med Pelle så får vi se var vi hamnar. Det får bli som en träning. Tyvärr ändrar det inte att jag stressar upp mig lite. Ska träna fram till tisdag, sen ska Pelle och jag endast leka tillsammans, ingen mer träning. Varför det då? Jo, så att man inte tjatar ut momenten och gör dem för tråkiga! Vill ju ha en Pelle som är taggad på söndagen.
Ha det gott!

Inga kommentarer: