onsdag 21 oktober 2009

Hittade lite bilder!

Briarden Cookie leker med vattenslangen!

Molly tittar på.

Graciösa Pelle skuttar ur sin badbalja!

Paus i vattenleken...

Hittade lite roliga bilder från i somras när jag passade Cookie och Molly. Lärde dem hur man leker vattenleken, både med vattenslangen och hur man badar i baljan. Molly tyckte vi var töntiga och la sig på behörigt avstånd men både Pelle och Cookie blev blöta och sprang runt som dårar i trädgården. Cookie skulle vara snäll och dela med sig genom att hela tiden hoppa upp på mig...

Igår var Pelle och jag nere och tränade på klubben. Det var väldigt få deltagande i träningsgruppen! Kan det bero på kylan tro? Varmt var det inte...

Jag fick träna med Malin och hennes syster Lotta. Fick många bra tips, och framförallt fick jag tankeställare om varför jag gör som jag gör, nyttigt!

Pelle och jag tränade endast på "rutan" momentet, och vi fick lära oss en ny lek av Lotta som kallas för grisleken (som man tydligen använder mycket inom agilityn!). Kul var den och varm i kläderna blev jag, då den går ut på att både hund och förare ska ha tävling om vem som kommer först till rutan och godisskålen. Ibland får föraren tjuvstarta så man hinner före hunden, och jag åt upp Pelles ost (tur att jag inte hade korv med mig), så snopen han blev! Men nästa gång sprang han som en dåre!

Malin lyckades även övertyga mig om att jag ska ta bort vinnarskallen och sätta på träningsmössan på söndag istället. Det är nog rätt vettigt.

Ha det bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina bilder!
Kan tro att vovvarna hade skoj i er trädgård =)
Molly är nog inte en riktig labrador för hon gillar inte riktigt att bada...knepigt, eller hur Pelle??
Kan inte komma och hejja på söndag eftersom jag ska jobba! Huuuur ska det gå, efter att ha varit ledig i ett år och tre månader.....
Säg bara till om ni behöver Pelle-vakt, vi fixar! =)
Kram! Lookie

Jenny sa...

Haha.. helskön bild på Pelle flygandes ur baljan! Ser liksom inte ut som hund riktigt... hahaha skrattade högt : )

Ha det fint!!!

Anonym sa...

Visst kan vi fika, det går alltid ner lite gott i magen =)
Lördag söndag jobbar jag dock, och måndag är det fullt upp men sen är det fritt fram! Lookie