måndag 26 oktober 2009

Buddies!

Tuggben avnjuts bäst i sällskap.


Vitus och Pelle har vilostund.

Idag blir Vitus hämtad. Pelle och jag har funderat på om vi ska ta och kidnappa honom... Men han är lite för stor för att stoppa in under jackan.

Det händer alltid saker när Vitus är i huset! Man står med huvudet ner och knyter skorna, ja då får man en Vitus-tunga i örat. Väckarklockan ringer på morgonen och man snoosar den 5 minuter, då är Vitus där och säger att man ska gå opp, pronto! Duschar man, är Vitus på väg in och ska kolla så man inte fuskar medans Pelle bevakar dörröppningen så matte inte rymmer. Massa sådana saker hela tiden! Skojigt.

Vitus är inte van vid klicker, men jag klickade in honom förra gången han var här och denna gången klickade vi "ta apporten". Vi kom så långt att han tog den självmant i munnen, om än väldigt försiktigt. Sen var han trött i planeten... Men duktig var han!
Roligt med två hundar, men jag vidhåller mitt beslut. Ny hund blir det inte förrän Pelle har fyllt 8.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Hej igen!
Tyvärr så går Boxersson dvs Enzo på cortison pga ryggbekymmer, kanske blir det så att hon kommer få äta cortison hela livet. VI får se, då får man ju inte tävla men huvudsaken är att hon inte har ont. Vi har verligen provat allt, simning, sjukgymnastik, akupunktur, kiropraktik och massage men hälta envisas med att komma tillbaka och hon blir deppig. Så nu får det bli cortison= glad boxersson! Däremot så börjar Molly bli redo för sin debut snart, det är bara matten som ska hänga med också haha!

Malin sa...

Hej hej!
Kul att träffa dig i lördags!
Skönt att ha debuten avklarad,
ta med dig det som gick bra o
det som gick sämre stoppar du
i träningsväskan till nästa start!

Hos oss är det som sagt mest jakt
på schemat, men efter jaktsäsongen
så ska jag ta mig i kragen med
lydnadsträningen igen.

Ha det fortsatt bra i höstrusket!