fredag 2 oktober 2009

Labbar på promenad

Pelle och Vitus!

Hej på er, Pelle här!
Matte och jag och Vitus gav oss ut på promenad! Fast det närmast haglade... Matte hade ju klätt på sig men jag och Vitus fick ju gå som vi var. Nåväl, det slutade ju efter ett tag.

Vitus var lite småstökig att gå med, han ville hela tiden gå först, kissa först på alla intressanta ställen (höll på att kissa mig i huvudet!!!) och trasslade till kopplet allt som oftast. Bad matte att släppa mig så jag kunde gå som jag ville men det ville inte matte, hon påstod att jag skulle sticka iväg och jaga fåglar alternativt harar och det ville hon inte veta av när vi gick nära landsvägen. Snålt om ni frågar mig...

Tror att det ska hända något i eftermiddag men matte säger inget! Vi får väl se...

3 kommentarer:

Hobbe & Smilla sa...

Vilka mysiga killar! På tal om att Vitus höll på att kissa på ditt, Pelles, huvud så kan jag berätta att Hobbe sprang in på mitt jobb och lyfte benet mot en Steinway-flygel. Jag såg honom och tog honom i akten så att säga. Det blev till att skrubba golv och piano efter det. Pelle, vad ska vi göra med denne busgrabb?

Jenny sa...

Hehe... ja så är det att gå med 2 hundar, det har jag fått lära mig nu! Måste titt som tätt rädda Mollys lilla huvud från Zorros helt nonchalanta kissande : /

Men det är kul också... spännande att se vem som får upp intressanta spår först, eller hur den ena kan bli intresserad av nått bara för att den andra är där och sniffar!

Ha en bra spårning!

Töserna i Skurup sa...

Jag tycker att Pelle är mysig men Vitus ligger inte långt efter. Han har ju ett huvud som man bnara vill pussa på!