fredag 30 oktober 2009

Rallylydnad

Gårdagen bjöd på en stunds rallylydnad hemma hos Pamela med mamman, Evelyn, Pamelas mamma Anette och Lord. Solen tittade fram, så det blev en kanonstund!
Vi fick träna lite skyltar, eftersom mamma och Evelyn inte har rallylydnad sig sen i våras och sedan gick vi bana allihopa! Även Lord gick, med Kimba. Gick jättebra fastän han (vad jag vet) aldrig har gått en bana i hela sitt liv. ALLA kan gå rallylydnad oavsett ålder, erfarenhet eller fysisk kondition/ möjlighet!
Och som alltid var det lika trevligt att komma hem till Pamela med familj, =)!

På kvällen var det dags för ännu ett tillfälle av instruktörsutbildningen. Det är trevligt folk som är på utbildningen, men jag hade önskat mer av den. Högre tempo, mer struktur och tydlighet. Jag är inte världens lättaste att föreläsa för eftersom jag arbetat med hur man lär ut till andra, jag ställer höga krav. Men om en föreläsare/ utbildare är duktig på sitt ämne kan man lyssna på i princip vad som helst även om man hört det förut. Är alltså inte riktigt nöjd med utbildningen "so far", men jag hoppas att det vänder. Jaja, gnäll, gnäll...

Ha det gott!

2 kommentarer:

Sarah sa...

Utbldningar..... Jag vet vad du pratar om. Har kännt så på de flesta utb inom SBK dessvärre. Och det är tragiskt att en så stor förening med så mycket kompetens inte lägger mer tid på just dessa punkter.... MEN det är "bara" att bita ihop. Men visst blir man frustrerad! Ibland körde man upp till Åstorp en vardagskväll för att vara hemma kl 24 med känslan att detta kunde jag lika väl varit utan.... Lycka till iallafall!

Pamela sa...

jag håller m totalt, men i går var dte lite givande, mer intressant iaf :D