torsdag 15 oktober 2009

Onsdagsnöjen


Pamela var sugen på en jättestor chokladboll!


Linda tog en macka med hetta i!


Lucas slänger majskrokar (smakar papper) på golvet.


Till Pelles tänder.

Spårklämmor, plastband, tandmojäng och nya leksaken Olle Bäver.


Igår bar det så av till Teba med Pamela, Linda och hennes son Lucas i Lindas nya bil. Passade på att lära Lucas att gapa som en fågelunge och säga "aaaaaaa" som en operasångare, det var roligt. Jag är lättroad...
Först tog vi en fika inne i Höörs centrum, vilket var väldigt mysigt. Konditoriet hade hur mycket som helst att välja på, tyvärr inte så många nyttiga alternativ dock...
Därefter stegade vi in på Teba. Kan ju säga att det är väldigt lätt att skena iväg därinne... Tyvärr blev det ingen reflexväst till Pelle, för jag tyckte inte att det fanns någon modell som passade. Pamela tipsade om...? Ja, vilken affär var det nu?

Iallafall, det blev en "tand-tott" för att hålla rent Pelles tandkött och tänder. Man sätter den på fingret och fuktar den varpå man gnider lätt inne i hundens mun. Bra sätt att förebygga tandproblem hos våra hundar!

Sen blev det klämmor som man kan fästa plastband i, som man kan markera var man lagt spår till sin hund, och givetvis även då en rulle plastband.

Och till sist en leksak till Pelle. Nä, det blev inget tuggben...

Sen på kvällen bar det av till brukshundklubben för medlemsmöte och inbjuden föreläsare. Pamela och jag ska troligen göra en sak för klubben men det får vara lite hemligt tills allt är klarlagt.

Föreläsaren var en veterinär som pratade om första hjälpen till hundar. MYCKET intressant! Har du möjlighet att lära dig om det, ta chansen. Hon förevisade även hur man lägger förband på en tass på sin hund. Gissar på att hunden var mycket rutinerad då han stod hur lugnt och fint som helst... Söt (tror rasen heter Malteser?)! Gjorde förband på Pelles tass för något år sen, och det är min själ inte lätt...

Jaha det här blev väldigt långt inlägg...

3 kommentarer:

Pamela sa...

Det var väldigt skoj igår! :D Stackars Pelle, inget tugg eller godis alls :( Han får komma hem här så ska han få lite gottis!! :D Ses ikväll!

Malin sa...

Mysigt med utflykt. Synd att man jobbar..Jag får nog fixa andra arbetstider.

Nu när du har så fina klädnypor så får vi ju ut och spåra igen.

Sarah sa...

Åhh har Ni varit på TEBA!!! Mitt favvis ställe efter bara ha varit där en gång, men den gången dräglade jag mig igenom alla gångar och hyllorna. Vilket urval!