fredag 4 september 2009

Bor på klubben?

Har nu varit nere på brukshund klubben i 3 kvällar i sträck, man nästan tro att jag är bosatt därnere! Men kul har man!

I onsdags var det valpkurs, och jag fick äran att prata och göra övningar om möten och miljö. Vissa har bra kontakt med sina valpar och "knäckt koden" medans andra inte riktigt har hittat rätt knapp, men vi är ju nere på klubben för att träna! Både Pamela och jag tar varje chans vi får att kela med valparna... hehehehe!

Igår kväll var det då dags för träningsgruppen i Rallylydnad, med Pamela som ansvarig. Jag och Pelle fick åka med i Pamelas bil (vi kör typ varannan gång). Pamela satte upp fina (och roliga) banor, både till nybörjarna och till oss som har gått en termin. Ungefär 10 minuter in på träningspasset började det vrålåska och spöregna plus blixtra, så vi tog en paus på verandan. Lite mysigt att bara prata lite avslappnat och lära känna de andra deltagarna mer. Pelle bryr ju sig inte alls om varken åska eller blixtrar, vilket är skönt.

Men så avtog det och vi for ut på planen igen. Pelle tyckte det var så roligt att träna rally, så han började göra ljud ifrån sig. Hade honom okopplad, och han tillochmed TRÄNGDE mig! Har väl då aldrig hänt förut (men det bådar gott inför fritt följ i lydnaden)! Efter vi gått banan, slängde jag iväg bollen på snöret och Pelle for efter, han hann dessutom med en sväng in i båda agilitytunnlarna som stod uppställda (extern belöning kallar vi det). Blev så taggad, så nu måste jag leta upp en rallylydnads tävling... =)

Pelle fick åka i Kimbas fint inredda bur, mjukt och skönt!

Pamela i sin färg-glada regnkappa, nog såg man henne alltid... =P

2 kommentarer:

Töserna i Skurup sa...

Hoppsan, jag tror jag läste fel på bilden som Pelle sitter i Kimbas bur. VARNING, förtvivlad hund! Så tokigt det kan bli utan glasögon.
Modigt och trotsa det otäcka vädret.

Unknown sa...

Hahaha, ja det blänker ju lite så man får svårt att se vad det står... Det står: "varning för utvilad hund". Sätt på dig glasögonen mamman!!! =)